29/04/2019 tarihli duyuru ile, Kurumumuz tarafından İşitmeye Yardımcı Tıbbi Malzemelerin Teminine İlişkin reçetelerde e-reçete uygulamasının 01/05/2019 tarihinde zorunlu olarak başlayacağı duyurulmuştur. Bu doğrultuda, Medikal Market, Optisyenlik Müesseseleri ve Medikal Eczane servislerinde de e-reçete uygulaması ile ilgili Hastane Bilgi Yönetim Sistemlerinde entegrasyon çalışmaları tamamlandığından 01/10/2021 tarihinde uygulama zorunlu olarak başlayacaktır.

1-01/10/2021 tarihinden itibaren sadece güvenli elektronik imza ile e-reçete düzenlenecek olup, bu tarih ve sonrasında düzenlenmiş manuel reçeteler işleme alınmayacaktır.

2-MEDULA Sisteminin ve/veya sağlık hizmet sunucusuna ait sistemin çalışmaması nedeniyle e-reçetenin düzenlenememesi halinde, reçete manuel olarak düzenlenebilecek olup, üzerinde e-reçete olarak düzenlenememesine ilişkin “Sistemlerin çalışmaması nedeniyle e-reçete düzenlenememiştir” ibaresi kaşe ya da el yazısı şeklinde belirtilecek, reçeteyi düzenleyen hekim tarafından da onaylanacaktır.

3-Söz konusu e-reçetenin düzenlenebilmesine ilişkin Sağlık Hizmet Sunucuları tarafından Hastane Bilgi Yönetim Sistemlerinde tüm işlemlerin tamamlanarak entegrasyon sağlanacaktır.

4-Konu ile ilgili olarak yaşanabilecek aksaklıklar için tmdestek@sgk.gov.tr mail adresinden iletişim kurulacaktır.

Tüm ilgililere duyurulur.